6 november 2012

naturligt.






Jag har låtit naturfärger komma in lite mer här hemma och det ger en fin harmoni mot det övriga. Den gamla kistan på bilden ovan har jag fått ta över efter mina föräldrar när de nu säljer sitt hus och tömmer förråden. Perfekt leksaksförvaring i vardagsrummet.






Skinnet är mitt gamla fårskinn som jag fick som barn. Stolen är en riktigt gammal Leksands-stol som tillhör min svärmor men som står i vårt sovrum nu. Vi har lånat två, och de är slitna med färgfläckar och på den ena har min man ristat in sitt namn i sitsen som barn... Lite gulligt.






En nyare detalj som dock hängt med mig väldigt länge, rottingpall från det stora varuhuset. Är glad att de fortfarande säljs för jag vill ha ett par till.



Nu är det dags att ta reda på lite tvätt och hänga en till maskin innan hämtning på förskolan. Kära vardagsbestyr...

2 kommentarer:

  1. Det är så sant allt det vita, svarta behöver lite natur färger till för att få harmoni i hemmet.

    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis - feng shui :)... Känner dock att jag måste jobba lite mer för att få in eld här hemma - förutom via alla ljuskällor dvs. Lite mer rött liksom. Idéerna snurrar...

      Önskar dig en fin dag och en trevlig helg!
      Kram

      Radera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~