26 januari 2013

den vackraste.





Helg igen. Har dock lite svårt att säga "äntligen helg" just denna, då den plötsligt resulterade i inhopp på jobbet! Men men, jag behöver både lite tid hemifrån och fräscha upp kunskaperna lite innan det drar igång med arbete på riktigt i april. Det ska faktiskt bli lite kul också! Och skönt att kunna gå på toa själv ;-)...



Storasyster i familjen var på övernattning igår så när jag lämnat henne fick jag ta mig an fredagshandlingen där mannen fyllt på listan med mycket spännande till den trerätters han komponerat till kvällen. Den här gången följde både tulpaner och ranukler hem från min shoppingrunda. och jag måste säga att ranuklerna är de vackraste av vackra... Min sommarfavorit är pion och de påminner ju lite om varandra i knoppen. Fast ranukeln är än mer spröd. Ah, nu hoppas jag får dem att stå fina länge!



Dags att avsluta frukosten här hemma och hoppa in i en dusch. Några timmars mys med de små (hoppas att storasyster kommer snart...) innan jag beger mig mot stan och en kväll på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~