29 oktober 2013

lek med kära ting.






Idag var en dag då ljuset var rätt, lusten föll på och det fanns några minuter över till att leka lite. Med lillebror på dagis och storasyster sjuk hemma passade jag på att komponera ihop ett litet stilleben! Sedan fram med kameran, få till några bilder och återställa allt igen... För att ha det så här är en önskedröm med en ettåring som tultar runt, något annat vore dumt att påstå. 






Jag valde ut några kära ting som jag tyckte fungerade bra ihop, och vid närmare eftertanke har nästan allt en liten historia. Den fina kudden med zickzack-mönster fick jag av snälla Kristina när hon tillsammans med sin familj hälsade på oss i vintras. Kuddfodralet har hennes mamma gjort, och det (eller liknande) går att köpa i Kristinas webshop CasaMina Living. Näverlådan som allt står på är arvegods från min mormor, fårskinnet är mitt sedan jag var liten. Dalahästen vet jag inte riktigt var den kommer från, men gammal är den. Och den lilla kåsan med stenarna i har vår granne snidat åt vår dotter. 









Idag insåg jag att jag minsann börjar få lite resfeber. Om drygt en och en halv vecka åker hela lilla familjen på en veckas semester till varmare breddgrader. Det ska bli skönt att lämna Sverige i mörkaste november och när vi kommer hem är det fokus på advent. Hej vad det går.






En fin avslutning på oktober önskar jag Dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~