10 mars 2016

mera moodboard.



Bilder från ellos.se, hm.com, desenio.se och bloggen Wiener Wohnsinn. Special thanks to  Melanie for letting me use your picture in this collage! All cred to you for the lovely pic.



Jag kan liksom inte låta bli att fortsätta surfa barnrumsinspiration! Nu när basen är satt går jag över på nästa steg - piffet. Det som liksom "sätter rummet". Det är ju detaljerna som gör det sägs det. Här om kvällen satte jag ihop denna kombination med inspirerande produktbilder och så en bild från den österrikiska bloggen Wiener Wohnsinn (för övrigt en ny blog-favvo - kika in!)



Så vad ser vi? Kuddfodralen (från Spira och Majvillan) finns på Ellos.se, där finns också mattan. Posterbilden kommer från Desenio och Sebra-huvudet finns hos HM. Sen har vi favoriten, med IKEA-hacket av den gamla minibyrån Moppe som fanns hos IKEA för några år sedan. Bilden har jag (med tillstånd) lånat från bloggen nämnd ovan, söker man på "Moppe" på bloggen kommer även andra varianter av byrån upp. Jag har turen att ha en gammal Moppe stående, och den ska nu få sig en makeover. Jag har (tyvärr!!!) vitlaserat den en gång i tiden så den där snygga trätonen finns inte kvar, men jag tror att jag ska tapetsera den som på bilden med Harlequin-tapeten vi har över från lillebrors rum.



För att hålla ihop helheten kommer här min första moodboard också.





Bildkällorna för detta kollage hittar du här.



Det ska verkligen bli S Å kul att få sätta igång snart!



Jaha ja. Torsdag idag och ledig dag för mig. Snart dags att hämta hem storasyster från skolan och sen får vi se vad vi hittar på!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~