24 mars 2017

franskt & fredag.









Dessa ljuvliga! De franska tulpanerna är ju något alldeles extra, det måste ni hålla med om. Tulpaner är inte min favorit annars, jag gillar mer ranukeln på våren. Men dessa sköningar har blivit en favorit de med! Ska se om jag inte ska sätta några lökar här hemma i höst så att jag kan njuta av dem längre... Pratade med floristen när jag köpte dessa igår och hon sa att de kommer att finnas till påsk ungefär, hoppas hon har rätt så att vi kan ha några på påskbordet.



Fredagspeppen är på G här hemma, så mycket som det går när det vankas natthelg för mig såklart. Men jag brukar göra det lite festligare med lyxig fredagsfika för kidsen och ska strax börja med maten. Medan den går klart ska även ett snabbt skivstångspass hinnas med har jag tänkt. 
Bäst att sätta fart.






4 kommentarer:

  1. Tulpaner är så vansinnigt vackra blommor! Vilka andra kan få hänga halvvägs utanför vasen och ändå vara så lockande?

    Ert bord är himla fint också. Snickrat själva? Det ser ut som ni har DSR eller DSW-stolar också? Vi har nog bestämt oss för att köpa såna till oss. Men vi kan inte bestämma underrede eller färg. Just nu pekar det mot den lite billigare med metallben och att vi blandar färger, men vi hinner säkert ändra oss flera gånger om! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!

      Bordet har vi gjort själva ja, skivan är ett gammalt golv som legat i Anders föräldrahem. Underredet har en granne svetsat åt oss.

      Stolarna är från Mio, således en kopia av Eames-stolen. Vi har stålunderrede och det ser annorlunda ut jmf med originalet. Vet att du inte gillar repliker, men originalen passade inte riktigt vår budget om vi säger så. Sen är sitsen på våra stolar vadderad (de har en sittdyna liksom) vilket faktiskt gör stolen skönare än originalet som jag provat. Lycka till med ert köp, blandade färger blir toppen i ert hem ju!

      Radera
    2. Helt ljuvligt bord verkligen! Särskilt nu är jag vet historien bakom. Jag är superförtjust i återanvändning både vad det gäller rena produkter och utseende! Har vigselringar av gammalt ärvt guld (utom den lilla mängden vitguld för det går tydligen inte att smälta ner på samma vis?) och i vårt badrum är ju tanken att det ska bevara den gamla funkisidén med brösthögt kakel. Nu måste väl funkis var omodernt när vårt hus byggdes 1957, men jag har sett det i många femtiotalshus så det är kanske inte funkis när allt kommer omkring? :) Sen har vi lagt samma sorts sten i köket som vi har i fönstren. Små detaljer som säkert ingen annan märker, men vi vet ju det!

      Ang replikor så är jag nördig på det själv men har full förståelse för att alla andra inte är lika känsliga! Hade tänkt skriva ett inlägg om Mio faktiskt för jag tycker dom hade en riktigt lockande katalog i år. Älskar ju färg och stora varma mönster så jag gick hel-igång på deras inredning i vår! Fast sen var jag å kikade i butiken... å det kan la sammanfattas som; inte helt lika samma som katalogen :) Men där fanns många härliga kuddar i glada mönster iaf!

      Vi får se vilka stolar det blir hos oss. Nu velar jag helt massor mellan både färger och underreden så det blir kanske en galen blandning av allt :) Bordet är iaf beställt nu!

      Önskar en härlig helg! Själv jobbar jag men jag får för mig att du är ledig? <3

      Krams!

      Radera
  2. WOW vilken läcker färg det var på dem :) tulpaner blir nästan mer intressanta vid slutet av blomning

    Ha en kanon lång helg!

    LOVE Maria på Inredningsvis

    SvaraRadera


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~