18 maj 2017

livselixir.









Kaffe.
Denna dryck. Hur många har den räddat? Jag tänker på trötta småbarnsföräldrar, dubbelseende tentapluggare och stressade individer nätter före något viktigt avslut. Hur många?






Jag lärde mig dricka kaffe efter studietiden faktiskt, men på min första arbetsplats. Under mitt första, och värsta, år som helt nybakad sjuksköterska på en akutvårdsavdelning. Där blev kaffet min räddning många gånger när frukostrasten inte blev av och när lunchen intogs på stående fot. 



Vi brygger vårt kaffe i en Moccamaster, den har rykte om sig att vara bland de bästa men jag får nog ärligt tillstå att jag inte känner någon större skillnad. Förmodligen eftersom jag nästan har lika mycket mjölk som kaffe, ha ha... Kaffe blir dock riktigt varmt och det är bra. Snabbt brygger den också. 









Så. En kaffe, någon?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för att du vill lämna en hälsning här! Det gör mig glad och inspirerar. Frågor svarar jag på i kommentarsfältet.

~ Karin ~